Året der gik 2020

Året der gik 2020

Året er ved at rinde ud og de sidste timer tæller ned, inden klokkerne atter ringer det nye år ind på Rådhuspladsen.

Hos os i Bomae har det været et turbulent år ligesom hos langt de fleste andre i 2020.

Året kort - vores højdepunkter opsummeret

Bomae har haft et hastigt voksende år som vi kan se tilbage på med stor succes.

  1. Sikret trygge og sikre boligkøb under en global pandemi
  2. Ansat 11 nye rådgivere til Bomae familien
  3. Tilknyttet en strategisk rådgiver til virksomheden
  4. Åbnet to nye lokationer, ud over vores butik på Frederiksberg (Vendersgade og Vesterbrogade)
  5. Haft vores første talent der har bestået sin HD2 i Finansiel Rådgivning
  6. Lanceret vores nye reklame univers (den med fåret :D )

Hvis vi skal dykke ned i året og gå i dybden…

Så vil året 2020 nok stå krystal klart for langt de fleste mennesker - også mange år ud i fremtiden.

Det er året hvor vi alle har lært ord som Covid-19, negativ test og nedlukninger, samt hvilke konsekvenser det har, når en hel planet simultant bliver ramt af en pandemi. Og for boligkøberne var det ingen undtagelse. Mange stod pludselig i en sårbar position hvilket resulterede i, at de trak sig fra allerede indgåede handler, eller helt fra boligmarkedet.

Sælgerne havde mulighed for at gå til deres nærmeste rådgiver, ejendomsmægleren. Der kunne hjælpe med, at navigere i markedet. I en usikker markedssituation blev det også hurtigt tydeligt, hvem der har en rådgiver og hvem der står helt alene. Boligkøberne havde nemlig ingen at gå til.

Vores mål er, at ændre måden man køber bolig på og gå til kamp mod et unfair boligmarked for alle boligkøbere. Direkte afledt af dette, oprettede vi en Covid-19 Bolig-hotline hvor alle boligkøbere kunne ringe ind, også dem der ikke var kunder hos os. Her hjalp vi med, at navigere i et boligkøb midt under pandemien. En support vi har haft under hele sommeren, indtil markedet faldt til ro.

Vi har kunnet hjælpe vores kunder igennem hele boligkøbsprocessen, hvilket også kendetegner vores helt store styrke overfor vores kunder. Vi er blandt andet lykkedes med, helt ekstraordinært, at sikre kurssikring af lån samtidig med en underskrift på købsaftalen. Udelukkende for at eliminere risikoen for rentestigning. Da renten var mest usikker, oplevede vi stigninger på timebasis. Ligesom vi i den periode sikrede vores boligkøbere særdeles attraktive køb, da markedet pludseligt vendte til købers fordel.

Markedet skiftede dog hurtigt igen til at være sælgers marked. Udbuddet faldt brat og så gjaldt det om at være klar til at købe. I stedet for at gå på kompromis med al sund fornuft og blot købe på sælgers betingelser, fik vi afklaret alle forholdene, før forhandlingen startede med sælgers ejendomsmægler. Prisforhandlinger blev stort set elimineret og i stedet gjaldt det om, at sikre sig den bedst mulige position, for at få boligen. Her bidrog vi med tryghed og overblik, der sikrede vores boligkøbere, at de vidste hvad de gik ind til samtidig med, at vi også sikrede dem en god forhandlingsposition. Især i et marked der bevæger sig med lynets hast, som selv Shinkansen toget i Tokyo ville være jaloux over.

Vi er glade for at have bidraget til at holde boligkøberne trygge, i det omfang vi nu bidrager, for at holde boligmarkedet kørende.

De iskolde tal for 2020:

Vi har haft travlt - igen i år

De iskolde tal for 2020:

  1. Vi har købt boliger for 1,3 milliard kr.
  2. 85% vækst i omsætningen i forhold til 2019
  3. 4.8/5 Trustscore på Trustpilot

Nye kollegaer, ny inspiration

Vi har hos os i Bomae kunne mærke den store efterspørgelse og har, alene i år, ansat 11 nye kollegaer for at opretholde vores høje service- og rådgivnings niveau. Alternativt ville det have været en komplet umulighed, at følge med den store efterspørgsel vi har oplevet.

Det har været en stor opgave, at tage imod 11 nye dygtige kollegaer. Der er en masse praktik og energi når man skal onboarde ind i vores univers og vores kundeoplevelse. Kundeoplevelsen skal nemlig sejre – for uden kunder var der ikke noget Bomae.

Noget andet er dog, at lytte til de mange input og få det implementeret. Når man får nye kollegaer, så får man nemlig også en pulje med en masse ny viden, som man skal værne om og bruge aktivt.

Det er nemlig den viden og erfaring der er med til at flytte os fremad og forsat holde os i vækst og udvikling, så vi ikke stagnerer med en ’sådan har vi altid gjort’ tankegang.

Vi har haft et enormt fokus på, at lade alle bidrage til vores udvikling, og det har skabt en stærk kultur i løbet af året. Hvor vi alle har været med til, at flytte Bomae fremad i den rigtige retning.

”Jeg troede i havde oversolgt stillingen - men det blev hurtigt gjort til skamme og jeg er stolt af at kunne bidrage" - Oliver Salomon, Juridisk Rådgiver

Flere kollegaer = mere plads

Vi indså hurtigt, at vores butik på Frederiksberg Allé ville blive for lille - altså hvis ikke vi ville ende med at sidde på skødet af hinanden.

Derfor har vi også måtte tage et kvantespring og åbne butik to på Vendersgade 5 lige overfor Torvehallerne i indre København. Det var en stor beslutning der skulle tages for at sikre, at der var plads nok til alle. Som sagt så gjort - på under 3 måneder stod en ny butik klar.

Nicklas Stensgaard har stået i spidsen for det nye butik og sammen med de øvrige kollegaer på Vendersgade, har de sørget for, at det har været en succes og fået overført vores Bomae DNA til et nyt sted.

Men ekspansionen stopper ikke her og vi har allerede, her i slutningen af året, overtaget nye kontorlokaler på Vesterbrogade, som vi håber at kunne flytte ind i, i starten af det nye år.

Vores nye univers

I Bomae tager vi vores produkt dybt seriøst men ikke os selv. Det bærer vores kultur også præg af. Vi arbejder for at gøre en forskel for boligkøberne. Men vi har det sjovt imens.

Det er vores seneste univers og reklamevideo et levende bevis på. Nogen af jer har måske allerede stiftet bekendtskab med vores Københavner-smarte Martin og får. De blev blæst ud på skærmene i efteråret for at gøre opmærksom på Bomae og køberrådgivning.

Et univers vi er stolte af og som skal være med til at løfte kendskabet til det vi gør, på en sjov og anderledes måde.

I har heldigvis taget fantastisk godt imod det og vi har fået mange positive kommentarer efterfølgende. – Og dem som kender os kan helt sikkert spejle vores attitude og tilgang i universet.

Hvis ikke du allerede har set den, så kan du se den her:

Tak for i år

2020 har været et skørt år, det har været sjovt, det har været udfordrende, men det har også vist, hvad et højt service niveau og sammenhold betyder.

Så vi har kun tilbage, at sige tak til alle kunder der i 2020 har valgt at bruge Bomae - uden jer ville vi ikke eksisterer.

Men især en stor tak til vores kollegaer, der har gjort 2020 til et helt specielt år, og været med til at løfte os til nye højder, på trods af de omstændigheder vi alle har været udsat for.

Og ikke mindst tak til samarbejdspartnere, netværk og rådgivere for jeres bidrag og støtte igennem året.

Vi ser frem til 2021 og hvad det har at tilbyde os.

Med de gladeste og venligste bolighilsener fra hele Teamet hos Bomae.